איך לעזור לילדים ללמוד לשון ועברית בהנאה

זמן קריאה: 2 דקות לימוד חוויתי באמצעות משחק סיפור בהפתעה! פעילות חווייתית במיוחד לילדים בכל הגילאים! בעזרת 2 חומרים בלבד: דף ועפרון. תיהנו!

משחק " סיפור בהפתעה" הנקרא גם "סיפור בהמשכים"

נשים, אימהות, גולשות יקרות

אחד המשחקים הטובים והאהובים מימי הילדות שלנו.. משחק ששחקנו גם בצרפת וגם בארץ..משחק מוכר, מקסים, מפתיע ומלמד.

אחד המשחקים החוויתיים לילדים ומבוגרים בכל הגילאים!

תיהנו!

החומרים הדרושים למשחק:

  • דף אפשר גם דף טיוטה כלשהו
  • עפרון
  • לשדרוג המשחק: אפשר כלי כתיבה נוספים, דפים, וציוד אומנותי אחר, תחפושות, תפאורה וכו' בהתאם לשדרוג שתרצו ראו מטה הצעות.

מהלך המשחק

המשתתף הראשון כותב בראש העמוד מילה לבחירתו. מיד לאחר מכן הוא מקפל ומקשקש על הקיפול להסתרת המילה שכתב.
המשתתף מעביר את הדף לבא אחריו וזה רושם מילה, מקפל ודואג להסתרת המילה. כך תמשיכו עם שאר המשתתפים עד שתחליטו לסיים את המשחק.
אם יש צורך אפשר לקחת דף נוסף.

סיום המשחק: המשחק מסתיים כאשר מחליטים לסיימו, ופותחים את כל הדף לגילוי כלל המילים שנרשמו.
זהו! הגיעה שעת הסיפור! הפתעה נהדרת ומהנה!

מטרות המשחק:
חידוד השפה העברית: בדיקת איות ודיוק בכתיבה כולל כתיבה נאה וברורה.
שיתוף כלל המשתתפים ליצירה אחת.
פיתוח הדמיון והיצירתיות.
עמידה בהנחיות ובכללי המשחק.

ילדים שטרם יודעים קרא וכתוב:
המבוגר האחראי יכתוב עבורם את המילה שהם יבחרו כמובן בלי ששאר המשתתפים ישמעו אותה.


המשחק מתאים לכל הגילאים הן כהכנה לכיתה א', הן הכנה למבחנים בלשון לכל הגילאים. אפשר בהחלט לשחק אותו גם בגן, בבית הספר או בבית בשילוב כל בני המשפחה.

שדרוגים למשחק ללמידת רכיבי משפט בלשון ועברית:

  • בחירת נושא: מחליטים על נושא מסוים ועליו יצטרכו המשתתפים לכתוב: כגון חג, חופש גדול, בית המקדש, חורבן בית המקדש, צום, גינה, בית ספר, שבת, לימודים, אנגלית, חשבון, לשון, וכד'.
  • מתן תפקיד בכתיבה: הראשון כותב רק נושא, השני את הנשוא, השלישי שם תואר וכך הלאה.
  • בחירת רכיבי משפט: על כל משתתף לכתוב משפט שיכלול את רכיבי משפט שבחרנו. אפשר לבחור אם כל רכיבי המשפט צריכים להופיע או רק חלק מהם. רכיבי משפט הם: נושא, נשוא, שם תואר, שם עצם וכד'.
  • הקראת הסיפור: מומלץ לשתף את כלל המשתתפים בקריאת הסיפור. אם כולם משתתפים, רצוי לא לתת להם לקרא את מה שהם כתבו. כמובן שאפשר לתת רק למשתתף אחד לקרא או לאחראי הקבוצה (ההורה, המדריכה, הגננת, המורה)

שדרוגים חווייתיים:

  • תיקון הסיפור: מאחר שלא רואים את מה שנכתב, הסיפור כמובן יוצא "בהפתעה" ועל כן ככל הנראה יהיה צורך לתקנו, להתאים סדר כרונולוגי, לפתח אותו ואת סיומו.
  • הצגה: בקשו מהמשתתפים להציג את הסיפור תוך התאמת הנדרש, תפאורה אם אפשר וכד' ומציאת סוף לסיפור אם אין.
  • עריכת ספר: אפשר לצייר את חלקי הסיפור וליצור ספר ממש… ולתת אותו כמתנה לסיום כיתה/ לסיום הגן…ובכך מקבלים ערך מוסף למשחק עצמו…

פוסטים נוספים בקטגורית ילדים
💜בהצלחה והרבה הנאה!💜

הצטרפי לשיחה

4 תגובות