פעילות יצירת פרח זיכרונות וחוויות

זמן קריאה: 3 דקות פעילות יצירתית מקסימה לשימור זיכרונות וחוויות לסיום/תקופה/שנה/קבוצה… תיהנו!

יצירה לסוף שנה או קבוצה

עברתן תקופה גדושה בחוויות, זיכרונות ואתגרים. תקופה רוויה בהיכרויות חדשות… והנה הגעתן לסופה. סיימתן שנה, קבוצה, קייטנה… אתן צריכות להיפרד… לקראת מפגש פרידה, מומלץ מאוד שתגענה מוכנות עם רעיון/מסר כלשהו לבטא ולסכם את התקופה שעברתן…

הבאתי לכן רעיון שמאוד אהבתי. הבת שלי העבירה ובצעה עם בנות כיתתה במפגש סיום שנה (כיתה ב'), ובבית הכנתי יחד עם הבנות.. הרעיון הזה מחבר:

  • יצירתיות ולכן עובדת על מוטוריקה עדינה
  • שיפורי קוגניציה באמצעות הבעה, כתיבה, העלאת זיכרונות וחשיבה יצירתית
  • מזכרת נחמדה בסופה לתת לכל משתתפת
  • חיזוק קשרים חברתיים
  • עבודה על רגשות
  • עידוד וחיזוק העבודה ושינוי גישה לחיוביות ועוד

חומרים נדרשים

  • שמיניות בריסטול בצבעים שרוצים
  • מספריים
  • דבק סטיק (רצוי מאוד לא נוזלי)
  • כלי כתיבה וצביעה
  • מדבקות וחומרי יצירה לקישוט ועיצוב
  • שבלונה של עיגול ועלה של פרח

מהלך הכנת היצירה

  1. להדפיס את הפרח או להכין אותו. במידה ומעוניינים להכין. יש לפעול לפי השלבים הבאים:
    1. על גבי שמינית בריסטול אחת שבחרנו, נצייר את עלי הכותרת של הפרח. אפשר להיעזר בשבלונה כדי לצייר עלים באותו גדול וצורה. לחילופין, אפשר לצייר עלה כותרת אחד ולהיעזר בשיטה שהבאתי להעתקת ציורים וכך להעתיק עוד עלי כותרת. אני ממליצה ליצור 5-6 עלי כותרת בכל פרח. לבחירתכן.
    2. כעת, על גבי שמינית בריסטול בצבע אחר (רצוי) נצייר עיגול. אפשר להיעזר בשבלונה או בכלי עם פתח עגול ליצירת העיגול. כמובן, התאימו בין גודל העיגול לבין עלי הכותרת. העיגול הינו מרכז הפרח ממנו יוצאים עלי הכותרת.
    3. לאחר שציירנו את עלי הכותרת והעיגול של הפרח, או או שהדפסנו אותו, נגזור את כל החלקים.
    4. כעת, נדביק כל קצה של עלה כותרת לקצוות העיגול ונמתין כמה דקות לייבוש.
  2. לאחר שהפרח שלנו מוכן, נעביר אותו בין המשתתפות/בין התלמידות בכיתה. כל מס' משתתפות בהתאם למס' עלי כותרת יירשמו מזכרת מחוויה משותפת וטובה ו/או תכונה חיובית טובה הקיימת בבעלת הפרח. וכך כל פרח עובר בין משתתפות שונות בקבוצה. למשל אם יש 5 עלי כותרת בפרח, 5 משתתפות/תלמידות יירשמו כל אחת בעלה כותרת אחר, זיכרון/חוויה משותפת לבעלת הפרח. אם רוצים שכל משתתפת בכיתה/בקבוצה תרשום משהו, אפשר לחפש חוויה משותפות לכמה בנות ואת אותה חוויה הבנות הללו ירשמו יחד. לחילופין אפשר להכין כמה פרחים.
    • אם הפעילות מתבצעת עם ילדי גן שאינם יודעים לכתוב, אפשר לבקש מהם לצייר/להדביק מדבקות וכו' בתוך עלי הכותרת מאיזו מזכרת שקשורה לבעלת הפרח (כגון להדביק תמונה של משחק שהילדה אוהבת, בובה שהיא אוהבת וכו'). מה שחשוב בפעילות זה שאחד עושה למען האחר ונותן מעצמו לאחר. כמובן הגננת והצוות יעברו בין הילדים ויסייעו להם.
  3. במרכז הפרח (בעיגול עצמו) מנחת הקבוצה/המורה בכיתה/ההורים וכד' יירשמו מילות פרידה וסיכום.
  4. לאחר מכן, נקשט את הפרח כפי שנרצה.
  5. והרי לנו פרח תכונות, חוויות וזיכרונות לסיום תקופה… או לחיבור משפחתי.

מהלך הכנת פרח זיכרונות וחוויות

יש גם קובץ להדפסה…

סיכום

פעילות יצירתית זו מתאימה לגילאים שונים.. כן גם למבוגרים.. אם כי אפשר להתאים את הפרח ולעשות אותו ברמות שונות, או אפילו לחשוב על רעיון לציור אחר (למשל – תמונת נוף מיקרוגרפיה, כשכל חלק מהנוף, הוא רישום של מזכרת/חוויה משותפת, תכונות טובות וחיוביות…).

כאן, בחרתי ליצור פרח, בעיקר בשביל ילדים, כדי לסמל סוג של פריחה, של צמיחה, של גדילה. לאחר תקופה של שנת לימודים, או תקופה של איזושהי עבודה קבוצתית, נחמד להיווכח שגדלנו והתפתחנו. ולשמור למזכרת את המילים הטובות, את הזיכרונות, התכונות הבולטות אותן ראו חברותינו לקבוצה/ללימודים…

תיהנו מהיצירה, תיהנו מהחופשה והכי חשוב – קחו אתכן כצידה לדרך את כל החוויות הטובות, הזיכרונות, התכונות הטובות המאפיינות אתכן… על זה כדאי להתמקד, לתת את הדגש בחיים….

בהצלחה רבה!

הצטרפי לשיחה