יצירת פסיפס מפלסטלינה

זמן קריאה: 2 דקות פסיפס (מוזאיקה) הינה שיטה אומנותית עתיקה וחשובה ומתאימה מגיל 3. משתפת אתכן 2 דרכים נוספות ליצירת אבני פסיפס בבית יחד עם הילדים כזמן איכות וכיף!

פעילות יצירת אבני פסיפס (מוזאיקה) מפלסטלינה חווייתית עם הילדים

פסיפס (מוזאיקה) היא שיטה ליצירות אומנותיות שונות ורבות. בשיטה זו משתמשים הן באדריכלות, עיצוב פנים והן ליצירות אומנותיות סטנדרטיות. בפוסט יצירת פסיפס לילדים(מוזאיקה) הבאתי תיאור מפורט על השיטה, יתרונותיה ועקרונותיה הבסיסיים. כמוכן הבאתי רעיון ליצירת אבני פסיפס מבריסטולים וכן מסול. הפעם, אני רוצה להסביר על אפשרות נוספת ליצירת אבני פסיפס בבית בקלות: בעזרת פלסטלינה.

תיהנו!

חומרים דרושים

ליצירה זו תצטרכו:

  • פלסטלינה בצבעים שתרצו,
  • סכין פלסטיק לפלסטלינה
  • משטח ליצירת הפסיפס (רצוי משטח יציב וחזק כמו קרטון וכד').
  • אם רוצים אפשר להביא גם דבק אך חשוב שהדבק יהיה חזק כגון דבק סיליקון וכד' (uhu אינו מספיק חזק להדבקה קבועה של פלסטלינה, תזכרו שהיא על בסיס שמן ועם הדבק זה מחליק)

מהלך הכנת היצירה

  • הילדים ייקחו את הפלסטלינה או הבר בצק שירצו ויתחילו לעבד אותה, לרדד אותה. ברגע שהפלסטלינה תהיה רכה מספיק, שאפשר בקלות לעשות ממנה נחש, אז הפלסטלינה מוכנה.
  • בקשו מהילדים ליצור רצועות מרובעות בעובי 1 ס"מ.
  • לאחר שיש להם רצועות מרובעות ארוכות, בקשו מהם לחתוך את הרצועה לקוביות קטנות בעובי של 5 מ"מ בערך. כלומר עליהם לקבל קוביות בעובי 5 מ"מ שהגובה והרוחב הוא בערך 1 ס"מ.
  • זהו. יש לילדים אבנים מוכנות. והם יכולים ליצור תמונת פסיפס רק בזהירות רבה שהפלסטלינה לא תמעך חזרה. הם יכולים להניח ולשטח מעט ובעדינות על המשטח כדי להדביק את אבני הפסיפס מפלסטלינה. לגבי הבר בצק, חשוב לדעת כי זה חומר שונה מפלסטלינה והוא מתייבש במהירות. לכן אם הילדים יוצרים אבנים מחומר זה, עליהם להדביק בעזרת דבק.
  • תיהנו!

הערה קטנה: אפשר בהחלט ליצור אבני פסיפס גם מחימר, מדאס וחומרים כאלו. רק חשוב לדעת לעבוד איתם נכון ועבור ילדים קטנים זה מעט יותר מורכב להשתמש בחומרים אלו.

הערות חשובות:

  • הפעילות נועדה בראש ובראשונה להנאת הילד ומעודדת דמיון ויצירתיות, ביטוי חופשי, חשיבה, ריכוז ומיקוד. כמו כן היא מאפשרת עבודה על מוטוריקה עדינה בצורה חווייתית ונעימה.
  • לאור זאת, אין הנחיות ברורות וחד משמעיותחשוב לתת לילד לעשות את הפעילות בעצמו ככל שיוכל ולכל הפחות לתת לו לבחור איך תראה יצירתו.
    כך שגם אם זה לא תואם בדיוק את כללי הפסיפס, אין זה חשוב. העבודה החשובה של הפעילות היא החופשיות הרבה שיש בה. בצביעה החופשית במילוי המשטח, בגזירת הצורות והדבקתם. העבודה מכניסה את הילדים למיקוד וריכוז, תוך רוגע ושלווה.
  • אם הילד זקוק לעזרה והכוונה בגזירה או בכל חלק אחר של הפעילות אפשר להדריך אותו אך חשוב לתת לו את האפשרות בהתאם ליכולותיו לבצע ככל שיוכל בעצמו, לפי רצונותיו ובחירותיו.

אם תרצו יצירה נוספת עם פלסטלינה היכנסו לכאן.

💜לפני שתצאי סמני 👍, הגיבי ושתפי הלאה👋 בפוסט הבא💜

הצטרפי לשיחה