איך להעביר את הזמן עם הילדים

זמן קריאה: 4 דקות 20 רעיונות להעביר את הזמן עם ילדים בשמחה ושלווה בנסיעה, בטיסה, בשדה התעופה, בהמתנה בתור, בבית ובכל מקום

20 רעיונות לזמן איכות עם ילדים במהלך נסיעה, טיסה, המתנה בתור או בבית


האם המשפטים הבאים מוכרים לכן? "אמא משעמם לי!", "אמא מתי מגיעים?", "מתי הרכבת תבוא?" (כאילו שזה תלוי בכן באמת מתי היא תבוא או מתי בדיוק תגיעו ליעדכן…) "אמא כמה זמן לוקח למטוס להמריא"? "אמא הוא לקח לי!" "אמא היא עשתה לי ככה" ו "אמא ואמא ואמא…" מוכר לכן?!
אז אם עייפתן מהרטינות האינסופיות האלה, ממליצה לכן להיעזר ברעיונות הבאים ולהעביר את הזמן בנעימים!

משחקים לזמן נסיעה באוטו/ברכבת/טיסה

את המשחקים הבאים תוכלו לשחק בכל מקום ובכל שעה שתרצו עם הילדים. חלק מהמשחקים מאוד משעשעים. יתכן שפחות יהיה נוח לשחק ליד אנשים זרים אך רובם מתאימים בכל עת ובכל שעה. תיהנו.

  1. משחק כל הכבוד: ממליצה להתחיל במשחק זה, כי אין כמו להתחיל זמן איכות באווירה הדדית טובה ובאנרגיה חיובית.
  2. משחק הסנטר: הילדים היושבים במושב משותף יביטו אחד על השני בעיניים תוך תפיסת סנטר אחד לשני. מי שצוחק ראשון הפסיד. בגרסה הצרפתית המשחק מוכר בשם: "Je te tiens, tu me tiens par la barbichette le premier qui rira aura une tapette". לא חייבים להחזיק בסנטר אפשר רק להסתכל אחד בעיני השני.
  3. כן/לא/שחור/לבן ואיסור חמור לשקר: ההורה ישאל את אחד הילדים שאלות שונות עליהן הילד ישיב בתשובה אמיתית מבלי לומר את המילים כן/לא/שחור/לבן למשך שתי דקות. כעבור הזמן, אם הילד לא נפסל, אז הוא המנצח בסבב. אם הילד נפסל (ענה על אחת המילים האסורות) אז ההורה ניצח. המנצח הוא זה שואל את הילד הבא לפי סדר הלידה או הסדר שמחליטים עליו.
  4. חפשו עננים בצורות שונות בשמים. גם אם לא כולם יושבים ליד החלון ברכב/במטוס/ברכבת/בחדר ההמתנה. כל אחד מהזווית שלו יחפש עננים ויתאר אותם כפי שהוא רואה מזווית ראייתו שלו. מכל ענן שהם מתארים עליהם לומר למה הם מדמים אותו (לסוס, לאיש וכו').
  5. ארץ/עיר/חי/צומח/דומם בעל פה: אחד מהנוסעים אומר את אותיות א-ב ומשהו אחר עוצר אותו. האות שנעצר בה, היא האות בה משחקים. כל הנוסעים בתורם צריכים לתת שם של ארץ/עיר/חי/צומח/דומם לפי אות זו.
  6. ביטוי ופתגם לפי א-ב: בדומה לארץ/עיר אפשר לשחק בעל פה במציאת ביטויים/פתגמים המתחילים באות הנבחרת.
  7. נחש מי או מה: אחד הנוסעים בוחר שם של דמות/חפץ חשובה והנוסעים האחרים צריכים לנחש איזו דמות הוא בחר. המשתתפים ישאלו אותו שאלות ועליו להשיב בכן/לא בלבד. מי שגילה הוא המנצח וזה שעליו לבחור דמות/חפץ.
  8. לו הייתי חפץ/חיה: הראשון בוחר מה היה יכול להיות לו היה חפץ או חיה ונותן רמז קטן. לדוגמא: "לו הייתי חפץ הייתי בצבע שחור…". שאר המשתתפים צריכים לנחש איזה חפץ המשתתף בחר לפי שאלות שישאלו ותשובות שיקבלו ממנו. הזוכה שמנחש מה המשתתף חשב, הוא הממשיך ומוצא חפץ אחר להידמות אליו וכך הלאה. 
  9. חידות בנושאים שונים: חידות של חיות, של מילים ועוד
  10. מילים בחרוזים ו/או הפכים: חשבו על מילה ובקשו מהילדים לחפש מילים מתחרזות ו/או הפוכות.
  11. תרגילי חשבון ולוגיקה בעל פה
  12. מחבואים דמיוני אמיתי: אחד המשתתפים סופר עד 10 ושאר המשתתפים מחפשים מקום מחבוא בדמיונם. הסופר יצטרך לגלות את מיקום מחבואם באמצעות שאילת שאלות.

שיחה פתוחה במגוון נושאים

  1. ניצול זמן: בשיח פתוח על נושאים שמעסיקים אתכן ואת ילדכן: תחביבים, רצונות, חלומות ומשאלות וכל מה שמעניין לדבר עליו. אם יש לכן יותר מילד אחד בדרך אתכן שוחחו על נושאים משפחתיים משותפים ותנו לכל אחד להביע את דעתו/עצמו.
  2. הסברנה להם על הדרך בה אתם נוסעים/ על המקום בו אתם נמצאים וממתינים בו. מה זה המקום הזה? מה נעשה בו? מי עובד בו? מה אתם רואים? אילו שלטים אתם רואים? אם אתן בדרכים ויש לכן מתבגר/ת הלומד/ת תיאוריה זה גם זמן מצוין לעשות חזרה על תמרורים, חוקי תנועה וכד'.
  3. תנו רקע על היעד אליו אתם מתעתדים להגיע: ספרו להם סיפורים על אותו מקום, מה היה בעבר? מה יש כיום? מי מתגורר במקום? אילו עסקים, מרכזים ואטרקציות יש שם?
  4. ספרו להם סיפורים ומשלים או בקשו מהילדים כל אחד בתורו לספר סיפור כרצונו.
  5. תוכלנה לספר סיפור בהמשכים ולהקליט אותו תוך כדי הנסיעה. כך תישאר מזכרת יפה מנסיעה משפחתית מרגשת ונעימה. ההורה מתחיל בסיפור ואומר את המילה הראשונה. אחריו הילד הבכור, וממשיכים לפי סדר הלידה. כשמגיעים לקטן ביותר (שיכול להשתתף כמובן) הוא אומר שני מילים ומתחילים את הסדר הפוך עד שחוזרים להורה. חוזרים על הסבב הזה כמה שרוצים ועד שנבנה סיפור משפחתי.

רעיונות להקשבה פעילה

  1. הקשיבו לשיעור/סיפור במהלך הנסיעה. כדי לעודד אותם להקשיב ציינו בפניהם שמי שיקשיב טוב ויענה לתשובות יזכה ב… (מה שתחליטו לתת להם פרס על ההקשבה).
    לאחר מכן, שאלו אותם שאלות או לפי תור כל ילד בתורו או שאלה לכולם והראשון שעונה זוכה בנקודה.
  2. נסו להקשיב לשקט של הנסיעה: בקשו מהילדים להיות בשקט למשך דקה. לא לדבר, לא להרעיש ולא כלום. לאחר מכן שאלו אותם איך הרגישו בשקט? מה הצליחו לשמוע בשקט? (רעש של רכבים, נשימות שלהם, בדמיונם הם מסוגלים החמודים הקטנים לדמיין ששמעו את הרעש של הכבשים שראו מהחלון של הרכב במרחק קילומטרים מהם…. 😉).
  3. תחרות השקט: כדי לעודד אותם ולאתגר אותם יותר, בקשו מהם מספר פעמים במהלך זמן ההמתנה להיות בשקט בלי לומר להם לכמה זמן. ערכו תחרות ביניהם מי מצליח להיות הכי הרבה זמן בשקט. הראשון שהפר את השקט לפני שבקשתם, מפסיד נקודה. האחרון שנשאר בשקט (למרות שאחיו כבר דברו…) מרוויח 2 נקודות.

סיכום

ממליצה לגוון הן במשחקים, הן בשיחות פתוחות והן בהקשבה פעילה. הרעיונות הללו מאפשרים להעסיק ילדים וכן זמן איכות מיוחד וחוויתי בין ההורה/ההורים לבין הילד/ים.
אני ממליצה לפרגן בסוף לכל הילדים בשווה. זאת, גם אם נתתן ניקוד לילדים ואחד מהילדים ניצח (השיג מס' רב יותר של נקודות יחסית לאחיו).
הענקנה להם חיבוק חם ואוהב בצירוף נשיקה לוהטת והפתעה נוספת שהם יבחרו (ממתק, אטרקציה וכד').
זכורנה– הזמן עובר תמיד מהר כשנהנים לעומת זאת, כשיש כעסים ואווירת נכאים, רגע אחד נדמה לנו כנצח נצחים…
נצלו את הזמן בנעימים כך תעבירו את זמן ההמתנה הארוך (שיכול להיות משעמם, מייגע ומשגע) בכיף ובהנאה! כי כשהילדים רגועים ומחויכים גם אנחנו מרגישים כך ומצליחים להתרכז טוב יותר בנהיגה בכביש/ליהנות מהטיסה או מכל מה שאנו עושות…

💜 זמן שעובר לא חוזר – נצלו אותו ותרוויחו בכפל כפליים בהצלחה ובהנאה עצומה 💜

הצטרפי לשיחה

4 תגובות

הירשמי לניוזלטר שלי

שלום לך
נעים להכיר
:-)

הירשמי לקבלת תוכן מדהים לתיבת הדואר הנכנס, פעם בשבוע.

אני לא שולחת ספאם!